Planowa profilaktyka

Od początku naszej działalności zwracaliśmy szczególną uwagę na profilaktykę, ponieważ tylko kompleksowe postępowanie, czyli wyleczenie i następowa profilaktyka dają wymierne korzyści w postaci zdrowych zębów i dziąseł.

Codzienna i właściwa higiena jest ważnym elementem w walce z próchnicą, chorobami przyzębia oraz innymi chorobami zębów i jamy ustnej.

Oprócz powszechnie znanych środków higienicznych takich jak pasty, szczoteczki zwykłe lub elektryczne czy nici dentystyczne, często przydatne i wskazane są mniej popularne środki takie jak irygatory ustne, szczoteczki międzyzębowe, stymulatory dziąsłowe, specjalne nici do czyszczenia pod przęsłami mostów.

Higienistka lub Lekarz zalecą szczególnie przydatne i pomocne oraz pokażą Państwu jak stosować te środki.

Bakteryjna płytka nazębna, tworząca się na wszystkich powierzchniach zębów, błonie śluzowej dziąsła i uzupełnieniach protetycznych w jamie ustnej, najczęściej powoduje zapalenie dziąseł oraz zaostrzenie już istniejących, przewlekłych stanów zapalnych.

Nieusuwana płytka nazębna z czasem ulega mineralizacji, prowadząc do powstania kamienia nazębnego.

Zapalenie dziąseł, to sytuacja, kiedy choroba obejmuje dziąsło, doprowadzając, że jest ono obrzmiałe, zaczerwienione i łatwo krwawiące- szczególnie podczas mycia zębów.

Proponujemy pełen zakres zabiegów profilaktycznych:

• Usuwanie kamienia nazębnego i osadu: ultradźwięki, piaskowanie, polerowanie,
  • Fluoryzacja i instruktaż higieny – nauka właściwej techniki szczotkowania, prawidłowego nitkowania, stosowania irygatora.
  • Lakierowanie zębów (rodzaj fluoryzacji) – pokrywanie lakierem fluorowym powierzchni zębów.

Wykwalifikowana higienistka stomatologiczna lub lekarz stomatolog wykonują te zabiegi, a także dobiorą indywidualnie dostosowany do potrzeb plan wizyt higienizacyjnych.

Profesjonalna higienizacja pozwala zmniejszyć ryzyko występowania próchnicy, chorób przyzębia, poprawia estetykę uśmiechu poprzez usunięcie osadów zalegających na powierzchni zębów oraz daje możliwość wykrycia zmian próchnicowych na wczesnym etapie rozwoju.